Tipsport vydal další dva miliony stíracích losů

Losy z únorové emise firma téměř vyprodala. Nabídku rozšiřují i konkurenti Sazka a Fortuna.

Posílit své postavení na trhu se stíracími losy se snaží sázková kancelář Tipsport. Koncem minulého týdne vydala čtyři nové série losů v celkovém objemu dvou milionů kusů. To představuje čtyřnásobek úvodní únorové emise, která je již ze čtyř pětin vyprodaná.

„Očekávám, že zbytek první emise se doprodá do konce letošního roku. Protože nás rychlost prodeje překvapila, rozhodli jsme se, že vydáme další emise,“ řekl deníku E15 generální ředitel Tipsportu Petr Knybel. Podíl firmy na tuzemském trhu stíracích losů činí zatím několik procent. Důvodem vydávání losů je i to, že firma chce zvýšit tržby ve svých kamenných pobočkách. „V současnosti již přijímáme 80 procent sázek přes internet. Tím klesá vytíženost našich kamenných poboček. I proto jsme přistoupili k emisím stíracích losů, které budou distribuovány přes pobočky, abychom udrželi jejich rentabilitu,“ vysvětluje Knybel.

Až do loňska byla dominantním hráčem na trhu stíracích losů zkrachovalá Sazka. Její tržby z okamžitých loterií dosáhly předloni 233 milionů korun. Ve srovnání s jejími celkovými tržbami to však byla pouhá procenta. Její nástupkyně, Sazka sázková kancelář, vydala letos již dvě edice s 3,5 milionu losů a další chystá.

„V segmentu losů vidíme pro Sazku značný potenciál, který v minulosti nebyl zcela využíván,“ řekl mluvčí nové Sazky Václav Jalovecký. Podíl Sazky na trhu stíracích losů je i přes nástup konkurence stále nadpoloviční. „Celkové tržby za okamžité loterie budou pravděpodobně pozvolna růst, avšak jejich podíl na celkovém loterijním trhu v Česku bude stále minoritní,“ dodal Jalovecký.

Druhým největším hráčem na trhu se stíracími losy je v současnosti Fortuna, která loni vydala tři edice losů, každou po půl milionu kusů. Letos přidala dalších sedm emisí, které už nyní představují více než dvojnásobek loňského objemu. V lednu se na terminálech Fortuny objevily nové stírací losy Zlatá cihla, Medvídci, Šťastná podkova a Pavouček štěstí. „Kategorie stíracích losů byla v Česku dlouhodobě podceňována. Proto jsme v tomto segmentu cítili velký potenciál. Ten se následně potvrdil,“ řekl mluvčí firmy Petr Šrain.

Zájem Čechů o okamžité loterie potvrzuje průzkum společnosti Factum Invenio pro Unii herního průmyslu. Stírací losy si loni koupilo 65 procent respondentů, zatímco číselnou loterii Sazky si vsadilo alespoň jednou pouze 55 procent dotázaných. Kurzovou sázku loni vyzkoušelo 26 procent respondentů.